25 iulie 2008

Donarea de organe... Pro si contra. Tu cum "votezi" ?

Donarea de organe. Un subiect sensibil pentru multe lume. Eu m-am hotarit de ceva vreme. Am spus multor cunoscuti ca daca va fi sa mi se intimple vreun accident, vreau sa-mi donez organele. E un gest umanitar, care arata ca iubesti viata. Chiar daca nu mai poate fi vorba de viata ta.

Pro ? Mai trebuie ceva spus ? Nu cred.

Contra ? Aici intra carcotasii (am vazut destui pe diferite bloguri sau diverse articole). Plus falsii moralisti. Gen daca D-zeu ne-a lasat asa, asa trebuie sa na infatisam in fata Lui la judecata de apoi. Fals. D-zeu iubeste viata, nu cred ca S-ar supara daca ar sti ca am donat o parte din chiar creatia Lui (asta in ideea ca tu, cititorule, esti creationist, nu evolutionist) pentru a salva viata unui semen, unui fiu al Domnului (ca parca asa se mai spune, nu? ). Alte comentarii auzit, la capitolul contra: daca Domnul i-a pregatit acelui om pe care un organ de-al meu l-ar putea salva sfarsitul, cine sintem noi (donatorul si medicul) sa-l salvam si sa intervenim in planul divin. Le raspund acestor indivizi: sintem oameni si daca D-zeu nu ar fi vrut sa gandim si sa putem lua decizii, nu ne-ar fi lasat liberul arbitru. Tot in baza acestui liber arbitru am decis (noi, societatea, etc) un set de reguli carora le spunem "morale" si care ne guverneaza viata de zi cu zi.

Ii invit pe cei care sint contra, sa se puna in situatia de a avea nevoie de un organ (nu ei, ci cineva foarte drag lor) si abia apoi sa zica ca-s contra.

Si ar mai fi raspunsuri, la fel cum ar mai fi si alte comentarii pro si contra. Pareri (si raspunsuri) va invit sa le postati aici.

Da o sansa noua celor care au nevoie. Devino donator de organe.

4 comentarii:

Anonim spunea...

E un subiect sensibil.... foarte sensibil. Eu as fi de acord, ramane insa de vazut CINE si CUM decide cand esti irecuperabil si se pot preleva organele.

Stiu FOARTE bine ce mafie a organelor este in Cluj; repet: stiu FOARTE bine.

Anonim spunea...

PRO all the way :)

Anonim spunea...

evident PRO

Andreea spunea...

eu una sunt pro. poate ar fi cel mai important lucru pe care l-as face post-mortem(de fapt, singurul), prin simplul fapt ca mi-as da acordul in timpul vietii.